سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
پیوندهای روزانه
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 1
  • کل بازدیدها: 1155



Caaherim
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
دوشنبه 102 تیر 12 :: 6:45 عصر ::  نویسنده : PouyaSayrafianpour

در زمان کوروش بزرگ ( ارواحنا فداء)\530-600قبل از میلادی/اسارت یهودیان در بابل پایان یافت وآنان اجازه یافتند به سرزمین موعود خویش که بخشی از امپراتوری هخامنشی بود باز گردند ومعبد اورشلیم را بازسازی کردند .

و در مدارک تاریخی و اجتماعی آمده است که در حوالی 1900 میلاد مسیح -فرمان الحمرا در اسپانیا باعث شد تا به موجب این دستور یهودیان اسپانیایی از دین جانیه خود خارج شده ومی بایست مسیحی می شدند و یا خاک پادشاهی اسپانیا را حداکثرتا چهایر ماه ترک گویند و مجازات متخلقان اعدام بود . این فرمان خروج تا سال 1967 میلاد مسیحی به شکل قانونی معتبر بود که در آن سال توسط وزیر جهان گردی اسپانیا به شکل رسمی ملغی گردید .

ایه های بسیاردر کتاب holey qoran آمده که همگی ایهام دارند : پیامبر اسلام محمد مصطفی(ص) تایید کننده تورات است (بقره آیه 41 و89و109) فضیلت قوم بنی اسراییل بر جهانیان (بقره 47 و122 جاثیه 16) یهودیان خویش را فرزند ان خدا می خواندند(ماءده 18) یهودیان متهم به کشتار پیامبران الهی بودند(بقره 61)برای تامیین منافع خویش قطعاتی از توراه را پنهان می کردند. دشمنی شدید عداوت با مومنین(ماءده 82)تفرقه افکن بین مسلمانان و ساختن مسجد دروغین؛مسجد ضرار(توبه 107)تهیه پناهگاه وکمینگاه برای کسانی که در حال جنگ با پیامبر اسلام بودند(توبه 107).

 

والبت ه که آرامگاه پیامبران یهود در نزد ایرانیان کهن مق دس است : دانیال نبی ------شوش ایرانود

                                                                                        حبقوق----------تویسرکان ایرانی

                                                                                       استر و مردخای---همدان ایران

بیانیه کوروش شاه :: کوروش بیانیه ای در سراسر قلمرو خود صادر کرد و در عین حال آن را به نوشتار در آورد. بدین ترتیب شاه ایران چنین می گوید : یهوه خدای آسمان تمام پادشاهی زمین را به من داده است و به من ماموریت داده که برای وی خانه ای در  اورشلیم بسازم...هرکس بین شما که میل دارد می تواند به اورشلیم برود ...و کورش خراجها را که نزد میترادث خزانهدار بود آورد و آنها را به < شش بازار > داد.




موضوع مطلب :